torstai 24. tammikuuta 2013

24. Raidat

Jos ihan totta puhutaan, niin tämän sanan ansiosta jäi päähäni soimaan PMMP:n Rusketusraidat. 

"Näytä mulle missä sul on rusketusraidat
piirrä ne kartalle!
Heitetäänkö pois kaikki housut ja paidat,
lähdetään rannalle!
Heeeeeelvetin hyvin menee!"

*huoh* No, eiköhän se jossain kohtaa lakkaa soimasta päässä. 

Toiseksi tuli sitten mieleen hiuksiin värjättävät raidat. Ja niitähän on joka lähtöön. Villein näkemäni tapaus oli sellainen jenkkisiilityyppinen kampaus, naisella, jossa pohjavärinä oli sellainen peroksidiblondi ja kahta puolta päätä, tuosta ohimoiden kohdalta, kulki sysimusta raita takaraivoon asti. Vähän niinkuin mäyrän väritys. Kyl oli hiano! Pokan pitämisessä oli hieman tekemistä...
Vaan kukin tyylillään. Jos on itse tyytyväinen, niin mikäpäs siinä vaikka tukassa olisi sateenkaariraidat. 

Kaikkihan tietävät, että jokaisella seepralla on uniikit raidat. Ei ole kahta samanlaista kuulemma. Samaa sanotaan kirahvien täplistä, mutta onko kukaan oikeasti tarkastanut asian? Nii-i, joten tämähän voi olla ihan pelkkä urbaani legenda. Mitenköhän tiikereillä?

Sanotaan myös, että pystyraidat hoikentavat, mutta en usko. Toki se varmaan näyttää läskin päällä paremmalta kuin poikkiraita, mutta silti... Toisaalta, olen ennemmin yksivärisen kuin kirjavan kannalla, olipa se sitten kuvioltaan raidallinen, ruudullinen, palloilla varustettu, spiraalimainen tai mallia "oksennusläiskä". Ja ihan luvalla sanoen, jos on tuota pelastusrengasta kertynyt niin kuin meikäläisellä, niin mikään tuollainen villi ja vapaa kuvio ei näytä hyvältä, ei sittenkään vaikka vaatteen kantaja itse kuinka tykkäisi riemunkirjavasta värityksestä ja erilaisista kuvioista.

Tunnustan toki omistavani yhden (vai kaksi?) raitapaitaa, juu poikkiraidoilla. Mutta minä en koskaan käytä niitä missään ihmisten ilmoilla, vaan hiihtelen moisissa vetimissä vain kotona. Oloasuina ovat siis minulla joten olkaa huoleti, ette koskaan näe minua kylillä moisissa kuteissa.  

JälkiJuttu:
Hullu saa olla muttei tyhmä, tuli mieleeni kun luin tämän jutun. Juu, mä saan samanlaisia meilejä vähintään kerran kuussa, mutta ei ole vielä tullut mieleen uskoa niitä juttuja kun jo ihan lähettäjän sähköpostiosoitetta vilkaisemalla näkee, että kusetusta on. 

16 kommenttia:

  1. Raidat, ruudut ja kaikki muutkin kuviot on mullakin täysin pois suljettuja juttuja. Asusteissa ok, mutta ei muussa vaatetuksessa. Ei vaikka pelastusrengas on katoava luonnonvara.

    Ruutupaidat on muuten mun ehdoton inhokki. Kirjoitinkin siitä joskus omassa blogissa: http://aakkosblogi.blogspot.fi/2012/04/r-niin-kuin-ruutupaita.html

    Mä en oikein jaksa ymmärtää, miten jotkut aina vaan menee noihin meileihin. Aivan käsittämätöntä, kuinka tyhmiä ihmiset voi olla ahneuksissaan. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, asusteissa voi olla jotain kuosia, mut muuten ei.
      Ja ai hitto! Mä olin unohtanu noi ruutupaidat! Sallin kyllä harmaalle Siipalleni kesäisin ruutupaitoja, mutta itselle ne ovat ihan nounou. Hyvä toi sun postaus. :)

      Siis kuinkahan paljon noista tollasistakin meileistä varoitetaan ja silti tyypit lankeaa. Ehkä voisin vielä ymmärtää, että KERRAN lähettää rahaa ja sit huomaa mokansa, mutta että 50 tonnia... Jep jep.

      Poista
    2. Mä en jotenkin ymmärrä edes sitä yhtä kertaa. Siis jos luvataan rahaa, niin miksi pitäisikin lähettää rahaa? Olen yhden meiliini tulleen perintöjutun lukenutkin. Mua huvitti, että kertomuksen mukaan tämä minulle läheinen testamenttaaja oli kuollut jo 7 vuotta sitten. Siis mitvit. Kai mä tietäisin, jos joku mulle läheinen olisi kuollut hiukan nopeammin.

      Poista
    3. Mä luen ne aina, ainakin silleen silmäillen. Useinhan niissä kerrotaan, että ovat kauan etsineet sitä sukulaista. Joopa. :)
      En mäkään oikeesti sitä ymmärrä, miten tollasia ei tajua huijaukseksi. Kai se on se ahneus...
      Kerran mä kiusasin jotain, joka ilmoitti mun voittaneen jossain lotossa. Kyselin, milloin oon siihen osallistunut ja miten. Sieltä lähetettiin joka kerta se sama viesti, jossa pyydettiin jotain rahaa. :D

      Poista
  2. Olen seuraillut näitä teidän raitapostauksia eikä kukaan ole maininnut raidoista tärkeimpiä eli medi-stripe:ja. Nuo mainiot perhoslaastarin esiasteet ovat kaikessa kätevyydessään hullulle elintärkeitä; niillä saa vedettyä kasaan isommankin vekin joka ei tavan laastarilla onnistu. Huomaamattomuutensa takia niillä on myös hyvä korjata ryppyjä ja niinpä minäkin vetäisen nälästä roikkuvat poskeni tuonne niskapuolelle joka aamu. Siis jos täytyy lähteä kylille, muuten tyydyn olemaan tälläinen bassetin bernhardilaisen sekoitus.Ihan totta, vehkeeni on kuin bassetti: nahkaa riittäisi vaikka kolmeen yksilöön mutta sielua ei kunnolla yhteenkään. Elämä on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kato, ei tuu mieleen kun ei oo ollu itsellä tarvetta. :)
      Hyvää kamaahan se varmasti on, mutta ekkaisää ny pilin päähän sitä laita? Mitä vaimokin siihen sanoo?
      Pitää järjestää sulle syömistä, että saat vähän nahkaan täytettä.
      Ja hyvä sielu sulla on, luostari ja kaikkee. Että älä yritä. :)

      Poista
  3. Mä olisin ymmärtänyt tuon ajattelemattomuuden (no ok ,tyhmyyden) jos kyseessä olisi ollut vanhempi ihminen. Mutta nuori, nettiaikakaudella elänyt - voi jestas sentään!

    Nyt mulla soi päässä toi biisi... Kiitti v'tusti ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se oli oikeastaan se munkin pointtini. Että tommonen "tietsikka sylissä syntynyt" lankeaa moiseen. Ehkä se ei ollu saanu aikasemmin tai useampia tuollaisia viestejä??? Emme ehkä koskaan saa tietää, mutta vähän tyhmää toikin, että menee sitten jonnekin iltapuluun itkemään moista... ;)

      Heh! Ole hyvä vaan, se on kovin ärsyttävä biisi, etenkin kun päässä soi vaan toi kertosäe. :D

      Poista
  4. Joo toi biisi oli ihan tarpeetonta tähän perjantaiaamuun... =)
    Nettihuijaukset ei kyllä mene mun jakeluun. MITEN kukaan niihin oikeen uppoaa! Toisaalta, onnittelen tässä nyt itseäni, etten koskaan ole tullut hankkineeksi vanhalle äidilleni nettiä ja opettaakseni hänelle sen käyttöä... "olet miljoonas kävijä, vastaa niin voit voittaa iphonen..." tai "yksi viesti odottaa Sinua..." kylmät väreet kulkee selässä, kun ajattelenkin, miten joku nettiin tottumaton vanhus näistä innostuisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain aikaiseksi epidemian tolla biisillä. Jee! ;D

      Joo, mäkin vannotin (ja muistutan säännöllisesti) mutsia, että mihinkään epämääräisiin linkkeihin ei klikkailla eikä mihinkään kummallisiin sähköposteihin vastata. Jos ei ymmärrä, mistä on kysymys, niin antaa olla. Tai sitten kysyköön minulta.
      Ihan hyvin on toiminut ainakin tähän asti kun taitaa mutsi olla sen verran arka surffaaja.
      Appiukko sen sijaan välillä tekee kummallisia kurveja netissä kun se LUULEE osaavansa ja tajuavansa...

      Poista
  5. Juu, kiitti vaan hitosti kun etäasensit korvamadon tännekin.

    Mun täytyy kertoa, että entinen pomoni lähti ihan tosissaan tämmöiseen nigerialaiskirjejuttuun. Tarina oli pitkä ja viimeinen työpäiväni siellä oli piinaava. Pari tanskalaista tuli perimään vippaamiaan rahoja joita ei mustasta afrikasta tietenkään ikinä tullut. Pomo lähti jo aiemmin jostain syystä jonnekin sinne hakemaan säkillistä rahaa mutta hädin tuskin hengissä selvisi takaisin kotiin. Sitten tulivat nämä tanskalaiset perimään osuuttaan. MInut taisi pelastaa vain yhdeksännen kuukauden muotoinen mahani, kohtelivat nätisti. Pomo ei päässyt vessaankaan ilman, että yksi partamies löntysti mukaan.

    Yritettiin kyllä kertoa, ettei noi ole muuta kuin kusetusta, mutta mies oli aivan rahanhimoissaan ja varma, että lyö rahoiksi.

    Sääliksi kävi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hähää... :D Toi biisi on niin puhki soitettu, että varmasti soi heti päässä jokaisella.

      Tota mä oon ihmetelly ennenkin, että jotenkin ihmiset sekoaa tommosesta hypoteettisestä ajatuksesta saada iso kasa rahaa pienellä sijoituksella. Että uskoo tollasta, no suoraan sanottuna, paskaa?

      Noita nigerialaisiin lankeajiahan oli aika paljon. Muistan, että omaankin työpaikkaan tuli niitä kirjeitä ja me kiltisti toimitettiin ne poliisille kun näin oli pyydetty tekemään.

      En ihmettele, että sääliksi kävi pomoasi. Onneks eivät ruvenneet sulle mitään tekemään. Ja kai se pomokin selvisi hengissä, toivottavasti?

      Poista
    2. Tällä hetkellä ex-pomo makaa jonkinlaisen halvauksen jälkihoidossa erään terveyskeskuksen vuodeosastolla eikä kuulema poistu sieltä enää omin jaloin.

      Bisnes melkein kaatui tähän nigeriaseikkailuun mutta onneksi vaimonsa sai firman pelastettua ja nyt niillä menee näköjään ihan hyvin.

      Kalliit oppirahat tämä onneton maksoi :/

      Poista
    3. No oho! Siinä lyötiin lyötyä. Vaan äijällä kävi tuuri kun vaimo pelasti.
      Kaikkea sitä onkin...

      Poista
  6. Ei raitoja , kiitos. Ostin vuosi sitten tosi nätin Marimekon ( meneekö mainonnaksi?) kapean neulemekon, poikkiraitaa tietenkin. Yhden kerran olen käyttänyt. Tuli kallis käyttökerta.

    Ei tartu biisi, kun mulla soi aina kun alan tehdä jotain Juicen Valssi konepajalla: "töitä tein, töitä tein, töitä tein"...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hups! Tuli tosiaankin käyttökerralle hintaa. Etenkin kun Marimekko ei ole koskaan halpaa, oli sitten kuinka törkeän väristä tai kuvioista tahansa. Sehän niissä Marimekko-kuteissa korpeaa eniten, että malli voi olla ihan kiva, mutta sitten kun siihen on läiskäisty se ihmistä suurempi unikko-kuosi niin a´vot! Juu, ja en palvo mitään kyseisen puljun kuosia, vaikka varmaan pitäisi näin suomalaisena.

      Heh! Nyt mulle jäi päähän toi Juicen biisi! :D

      Poista