keskiviikko 22. tammikuuta 2014

Visa

Meteorologien pikkujouluissa Juha Föhr kysyi Pekka Poudalta: 
"Pannaanko Visa vinkumaan?"

Että semmoinen vitsi... En muista mistä olen ensimmäisen kerran kuullut, mutta yhtä huono se on joka kerta.

Sitä luottokortti-visaa minulla ei ole koskaan ollut. Harrastan kilpailevaa korttia silloin kun luottokorttia tarvitsen eli tilatessani niitä ihania skottisaippuoitani netistä (varastot on taas täydennetty) tai ulkomailla maksaessani. Ja koska kortti on kilpaileva, on minulla siis kaksi erillistä korttia (pankki & luotto) eikä mitään yhdistelmäkorttia. Tämä on vain hyvä asia, sillä oman pääni satunnaisen toimimattomuuden tuntien saattaisin tuijotella kassaa hölmistyneenä kun hän kyselisi, että laitetaanko debittiä vai credittiä... ;)

Visasta luonnollisesti tulee myös mieleen visakoivu.


Tiesittekö, että Suomessa on Visaseura? Minä en tiennyt, mutta Suomihan onkin yhdistysten luvattu maa. Yllä oleva kuva on lainattu kyseisen seuran sivuilta
Ei siis mennyt tämäkään päivä hukkaan kun tuollaisen asian opin.

4 kommenttia:

  1. Visaa ei ole tai onpas tämä pers'aukisten versio eli electron jolla pystyy maksamaan tasan niin paljon kuin tilillä on rahaa. Visakoivu sen sijaan on sangen arvokasta sillä tässä taannoin kunnon rungosta maksettiin kymppitonni eli jos sulla sattuu olemaan ko. tavaraa niin ei muuta kuin moottorisahaa käyntiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai niin semmonen visa! Mä olen jotenkin kuvitellut, että myös ns. "tavallinen" debit-kortti on ihan samanlainen. Siis pystyy maksamaan sen verran kuin tilillä on rahaa. Kun eihän siinä debitissä mitään luotto-ominaisuutta ole. Vaan ehkä multa on jotain jäänyt ymmärtämättä. :)

      Kymppitonni??!!! Ziisus!! Taidanpa lähteä tonne kaupungin mettään kattelemaan löytyiskö visakoivua... Sillähän sitä kuittais sen tulevan vapaan rahahuolet parilla rangalla. ;D

      Poista
  2. Kappas kehno, visakoivun minä unohdin ihan tyystin :D
    Visa on ystävä nettiostoksilla.

    Minäpä olenkin kerran päässyt tanssimaan J.Föhrin kanssa, se oli joku hyväntekeväisyyshuutokauppa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun ystävä on Master. ;)

      Oliks se huutokaupattu sinä vai Föhr? No ei ollu pelkoa perseen puristelusta sit kun J:n kanssa jorasit. ;-P

      Poista