torstai 28. helmikuuta 2013

On se nyt perkele!

Enpä paremmin sano! Muistanette ehkä, että kävin kolme viikkoa sitten optikolla ja tyrkkäsin sievoisen summan rahaa uusiin rilleihin. Ette muista? On siinä mulla kavereita.

Muistitte tai ette, niin kohta ainakin tiedätte. Noin viikko sitten sain tekstarin, jossa kerrottiin kakkuloiden saapuneen. Soitin liikkeeseen tarkistaakseni, olivatko saapuneet kakkulat ne oikeat lasit vaiko aurinkolasit. Olivat aurinkolasit, jolloin totesin, että haen molemmat sitten kun toisetkin lasit ovat saapuneet.

Eilen etätöissä kotona kekkaloidessani pohdin (pakastimen oven kuvaamisen ohella) sitä, että kolme viikkoa alkaa olla täynnä lasien tilaamisesta. Lupasivat, että kaksi ja puoli viikkoa maksimissaan kestää lasien tulo.

Tänään sitten tartuin puhelimeen, ihan vaan tilauksen kolmiviikkoissynnttärin kunniaksi. Niin ja Kalevalanpäivän tietty. Missä mun rillini, kussa kakkulani mielessäni väikkyen.

Optikkoliikkeessä vastasi reipas nuori nainen, joka oli yhtä hämmentynyt kuin meikäläinen siitä, että okulaaria ei näy, ei kuulu. Oli kanssani samaa mieltä, että olis pitäny tulla jo... 
Lupasi selvittää asiaa ja palata mahdollisimman pian.

Uskottehan, että mielessäni kävi kaikenlaisia vaihtoehtoja, mutta vahvimpana mielessäni oli, että ei niitä kakkuloita ole tilattukaan. Ainoastaan aurinkolasini olisivat menneet linssinvaihtoon ja siinä se.

Noin tunnin kuluttua Reipas Nuori Nainen soitti takaisin ja kertoi, että ei ole vielä hullua hurskaampi, mutta halusi kuitenkin kertoa senkin vähän mitä tietää. Wau! Olin vaikuttunut.
Linssihiomossa työnjohtaja oli ollut aivan yhtä hämmästynyt moisesta viiveestä, mutta syytä ei tiennyt. Linssipajalla kuitenkin selvittävät asiaa ja palaavat. Reipas Nuori Nainen lupasi, että soittaa minulle heti kun kuulee linssihiomosta jotain. Heitinkin ilmoille ajatuksen, että ehkäpä pitää lähteä varailemaan aikaa sinne laserleikkaukseen kun ei rillejä näy eikä kuulu.

Eipä aikaakaan kun Reipas Nuori Nainen soitti uudestaan. Asiaan oli saatu selvyyttä, hallelujaa!
Nythän oli käynyt niin, että linssihiomolla linssit ovat valmiina, mutta kiinnitysvaiheessa kehyksistä oli hajonnut joku ruuvinpohja. Niinpä sangat olivat sitä myöten pilalla ja oli pitänyt tilata uudet kehykset. Tähän päivään mennessä kehykset eivät olleet tulleet kuulemma.
Kysyin "vienosti", että osasivatko sanoa minkä kesän keskiviikkona ne tilatut kehykset mahdollisesti tulevat, mutta sitä ei kuulemma osattu sanoa.
Kehotin kertomaan linssipajalle palautetta, että vahinkoja sattuu, mutta niistä pitää ilmoittaa. Jos olisivat vaivautuneet ilmoittamaan liikkeelle moisesta vahingosta ja liike olisi ilmoittanut minulle, olisin taatusti ollut ymmärtäväisempi ja tyytynyt kohtalooni.
Reipas Nuori Nainen lupasi, että viimeistään maanantaina ahdistaa linssipajaa uudemman kerran ja soittelee minulle takaisin. Jätimme asian tälle tolalle ja kiitin kauniisti Reipasta Nuorta Naista.

Itse olen oikeasti sitä mieltä, että linssihioja rikkoi pokat, mutta päätti pitää turpansa kiinni kunnes joku tuli kyselemään. Eli jos en olisi ryhtynyt hätyyttelemään, ei olisi tapahtunut mitään ikinä.
Kuinka kauan kestää kehysten saapuminen läntisestä naapurimaasta? Eivätkä olleet mitkään ihmeelliset design-kakkulat, joita tehtäisiin vaan kolme kappaletta per sarja.
Kyllä vitutti. Ja vituttaa vieläkin! Aion vaatia jonkun sortin kompensaatiota sitten kun niitä rillejä joskus pääsen noutamaan, sillä eihän ole mitään takeita, että saan rillit ensi viikollakaan. 

Tämä rilliepisodi oli vain kuorrutus tälle päivälle, sillä työpäiväni kruunaantui muutamallakin eri asialla, joita kaikkia ihmettelin itsekseni. Toisilla on aikaa puuttua vaikka neuvotteluhuoneen "väärän väriseen" puhelimeen, joka pitäisi luonnollisesti vaihtaa heti. Just. 

Lopuksi piristän teidän päiväänne eilen nappaamallani kuvalla pakastimemme ovesta. Hirnakka taannoin joskus syksyllä haastoi kuvaamaan jääkaapin oven ja minulle se tuli eilen mieleeni istuessani tuskailemassa etätyöni parissa keittiön pöydän ääressä. Jääkaapin ovea en kehtaa paljastaa, on se sen verran ryönäinen. Tämä ei ole ihan yhtä karsea, vaikka kuvasta kyllä löytyy mm. pariisilainen perse. ;)


Lisäksi vielä kuva Hirnakan jo eilen peräänkuuluttamista tilaamistani toisista kengistä. Tästä kuvasta saan ainakin itse hieman mielihyvää paskan päivän päätteeksi.

 
Nämäkin tällaiset "koirankusetuskengät". Joo ovat jos sipsuttelee pikku-fifi kainalossa tasaisella maalla. ;)

JälkiJuttu:
Marjaanan haaste siirtyi kyllä nyt tän v-käyrän pompsahtamisen takia, mutta jospa huomenna. Nyt ei irtoa vaadittavalla huumorilla niitä omituisuuksia. Niin ja ihanainen Neo on askarrellut haasteen maaliskuullekin! Siihen pitää tarttua.        

12 kommenttia:

  1. Ota aikasi... Toisetkin kauniit kenkäsi näyttävät siltä, etten pysyisi niillä pystyssä mutta ihailen sinua jos pysyt!

    Ole tiukkana, rilliliikkeessä on kyllä nyt mokattu. Minä olen jotenkin vanhemmiten tullut siihen tulokseen, että jonkinlaista kompensaatiota on syytä saada ja tulla, mikäli palvelu ei täytä niitä (alkeellisimpiakaan) kriteerejä.

    Parempaa huomista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kävelemäänkin pystyy oikein hyvin. ;)
      Sitä kun on opetellut teininä tämän asian, niin se tulee aika luonnostaan.

      Kyllä minä ihan aidosti pahoitin mieleni tuosta rilliepisodista. Tuli mieleeni kauan sitten tapahtunut samantapainen asia kilpailevassa liikkeessä. Silloin odottelin rillejä kolmatta kuukautta ja jos tuolloin olisin ollut yhtä rikas kuin olin köyhä sekä rohkeampi, olisin haistattanut pitkät ja kävelly kilpailevaan liikkeeseen, joita ei ollut montaa.

      Poista
  2. Kurja juttu ja mielestäni tuntuva korvaus on paikallaan. Uskon myös että tämä tajutaan liikkeessä koska kilpailu on alalla sen verran kovaa ettei asiakkaita ole vara menettää. Peukut kuitenkin pystyssä niin korvauksen kuin pikaisen aikataulunkin suhteen. Voithan sä vihjaista niille että sun piti perua yks etelänmatka/ tärkeä juttu, koska rillejä ei ole kuulunut eikä sua ole informoitu jotta sä olisit voinut käydä ostamassa uudet toisesta, asiakkaastaan huolta pitävästä liikkeestä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh! Tänään tuli kilpailevasta liikkeestä kutsu ilmaiseen näöntarkastukseen "koska edellisestä käynnistäsi on yli kaksi vuotta". No on varmaan. Tämä on se liike, joka sössi silloin vuosia sitten enkä ole sen koommin siellä käynyt. :D

      Joo, kyllä tästä aiheesta keskustellaan ihan syvillä äänenpainoilla kunhan sinne liikeeseen asti pääsen.

      Poista
  3. Hyvä kun soitit kuitenkin ja selvitit asian! Meillä odotettiin pojan rilleistä soittoa varmaan 5 viikkoa, kun soiton olisi pitänyt tulla 2-3 viikossa. Sitten soittelin itse takaisin ja mitä hittoa: siellä ne oli olleet liikkeessä valmiina jo kaksi viikkoa. Mitä hittoa? Eivät vaan jostain syystä olleet laittaneet mulle viestiä, että olisi noudettavissa. Olisikohan ne siellä vieläkin, jos en olisi itse kysellyt perään...
    Upeet kengät, olen friikki, mutta en itse valitettavasti tarvitse noita, kun käyn lähinnä vaan koirien kanssa lenkillä ja lumikenkäilemässä =). Ja töissä tassuttelen kelsitöppösissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No katsos Siperia opettaa. Olen muutamissa asioissa kiltisti odotellut toimittajan soittoa eikä sitä ole koskaan kuulunut. Sitten kun on itse vihdoin soittanut ja kysellyt perään, niin joko tuote on tosiaan lojunut odottamassa vaikka kuinka kauan tai sitten ovat unohtaneet laittaa asiaa eteenpäin.
      Ehkäpä jo ensi viikolla tapahtuu...

      Poista
  4. Tuntuu aikamoisen pahalta semmoinen asiakkaankidutteluhomma. Muistuu mieleni Asuksen firman mokailusta edellisena kesänä mun kohdalla... löytyy mun blogiostani pitkä satu tai tarina miten asia ei hoidettu, ennen kuin kirjoitin facebookin Asuksen sivulle, silloin tuli heti Asuksen johtajalta toimeenpide kirja ja sen jälkeenkin meni kuukausi ennen kuin hoituu asia .. Lue mun tarinaa, sinulla tulee olo helpommaksi. Ollaan me asiakaaat oikein mukavia - verratuna asiakaspalvelijoiden. Pidettään peukkuja ettei enää kauan menee .. kengät ovat siistejä ... ei ole semmoisia saanut pitkään aikaan jalkaan ... Mun silmalasit hoidettiin huonosti nissenilla - eikä menee sinne enää .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri eilen uutisissa (tai jossain ajankohtaisohjelmassa) puhuttiin siitä, että kun asiakkaat valittavat facebookkiin, niin vastaus tulee heti. Ja sen takia, että siellä se valitus on kaikkien nähtävillä toisin kuin sähköpostiviesti, jonka voi jättää odottamaan vastausta hamaan tulevaisuuteen.

      Nissenillä en ole käynyt ikinä enkä taida mennäkään tämän sinun kommenttisi perusteella.

      Täytyypä käydä lukemassa sinun "kauhutarinasi" asiakaspalvelusta.

      Poista
  5. No, voi p....Korvauksia kehiin vaan. Noissa kengissä on kyllä 10 sentin korot. Mutta, ah, niin kauniit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tänään lisäilin taas pikaliimaa näihin nykyisiin okulaareihin, että pysyvät kasassa...

      On noissa korkoa, mutta on toi platookin aika korkea eli enemmän tulee se optinen harha huiman korkeista koroista. :)

      Poista
  6. Oijoijoi mitkä kengät <3

    Linssiruletti sucks :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kengät ON todellakin <3. :)

      Jospa tällä linssiruletille tulisi loppu ensi viikolla... Toivossa on hyvä elää sanoi lapamatokin.

      Poista