maanantai 3. kesäkuuta 2013

Välikukkanen

Jotta ette ihan puudu synkkään yksinpuheluuni lomamatkan osalta (enää kahden päivän postaus tekemättä, kestäkää vielä!), laitan tähän välikevennyksen.

Muistanette taannoin ostamani atsalea-puskat, jotka istutimme siihen pihan kärsineeseen reunaan.
Olin tavannut mukana olleesta lapusta, että: 
Ruususen Uni, vaaleanpunaisin ja kerrotuin ”Prinsessa Ruususen” unikuvan kaltaisin kukin, runsaasti keväisin lehdettömänä kukkiva siro kotimainen atsalea.
Näin ollen olin siinä uskossa, että ei se tänä kesänä kuki. Vaan väärässä olin, kyllä se vaan kukkii! Muutama suloinen pinkki kukka on puskasta auennut ja lisää on luvassa. Kiva ylläri!


 Siinä niitä on, mun prinsessoja. Kuvissa ei valitettavasti näy Siipan niille tekemä hieno "karsina".

4 kommenttia:

  1. Kaunis atsalea, ajattelin, että ne kasvaa vaan sisätiloissa, muistutta minulle alppiruusua ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä lajike on ihan Suomessa kehitettykin muistaakseni. On siinä paljon samaa kuin alppiruusussa, mutta tämä on ehkä vähän vaatimattomampi eikä kasva niin suureksi.
      Sievä se tosiaan on, toivotaan, etteivät myyrät vie talvella...

      Poista
  2. lisään blogini osoiteen muuten ei pääse suoraan mun blogiin , ja ikävä että kommenti tulee ilman kuvaa en tiedä miksi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, miksiköhän kuva ei tosiaan näy? Olisiko taas jotain Vuodatuksen ihmeellisyyksiä vai mitä.

      Poista