tiistai 7. elokuuta 2012

Yhden tappio on toisen voitto

Meikäläinen tunnetusti kiihtyy nollasta sataan ihan nanosekunnissa ja jotkin asiat ärsyttävät minua ihan vit suunnattomasti. Siis tavallaan pikkuasiat, mutta kuitenkin isot. 

Yksi tällaisista v-käyrän nousuun pompauttavista asioista ovat toimimattomat nettikaupat. Jos sitä työllä ja vaivalla pystytetään nettikauppa ja tehdään siitä kivannäköinen ja houkutteleva, niin eikö voisi edes kokeilla, että se toimii? Siis toimii kaikilla selaimilla, kaikkien tarjottujen pankkien tunnuksilla jne. Tämähän pitäisi olla ihan koodarin peruskauraa! Vaan ei taida olla.

Eilen päätin olla fiksu ja näppärä, ja tilata valmiiksi 3G-liittymän siihen tulevaan syntymäpäivälahjaani. Että on sitten valmiina kun on laitekin kädessä. Niinpä päätin hoitaa homman näppärästi nettikaupan kautta. Miksi mennä jonottamaan johonkin palvelupisteeseen epämääräiseksi ajaksi kun asian voi hoitaa istumalla tietsikan ääressä ja kortti putkahtaa kotipostilaatikkoon näppärästi. Hullu saa olla, muttei tyhmä.

Tuumasta toimeen. Olin jo etukäteiskyyläysten perusteella valinnut "voittajaksi" palveluntarjoaja X:n. Miksikö? En tiedä. Olivat varmaan mainostaneet sopivasti ja olin jo aiemmin harhautunut sivuilleen tarkastelemaan tarjoamansa paketin ominaisuuksia.
Löysinkin nopeasti sen, mitä etsin ja ryhdyin tilailemaan. Tunnistus verkkokauppaan oli määrä tapahtua pankkitunnusten avulla, mikä onkin kätevä keino.
Klikkasin oman pankkini kuvaketta ja pääsin sujuvasti naputtelemaan tunnuksiani pankin sivulle. Siinä kohtaa kun oli määrä siirtyä takaisin palveluntarjoajan sivuille, kävikin ohraisesti. Systeemi mietti ja mietti, mietti ja mietti... Lopulta siirto palveluntarjoajan sivuille tapahtui. Sieltä tulikin kommentti, että tapahtui joku pikkanen stiplu. Että koitapa myöhemmin uudelleen.

Olin niin pitkämielinen, että uusin yritykseni vielä kaksi kertaa. Tulos oli sama molemmilla kerroilla. Sitten paloi käämi, aidosti.
Kirjoitin todella tulikivenkatkuisen palautteen asiakaspalveluunsa ja pyysin vastausta sähköpostiini. Eipä ole vastausta ainakaan vielä näkynyt luukussani, mikä on myöskin ärsyttävää. Mielestäni palautteeseen, varsinkin negatiiviseen, pitäisi aina reagoida nopeasti jos haluaa vielä jotenkin pelastaa jotain maineensa rippeistä.

Aikani puhistuani surffailin palveluntarjoajan Y sivuille, josta löytyi ominaisuuksiltaan kutakuinkin samanlainen tarjous kuin X:ltäkin.  Vähän jopa halvemmalla, sillä tämä oli ilman avausmaksua.
Taas ryhdyin tuumasta toimeen ja täytin tilauksen. Homma eteni joutuisasti ja päästiin tunnistautumiskohtaan. Vähän jännitti, että onkohan tulos sama kuin toisessa puodissa... Vaan mitä vielä! Homma toimi sujuvasti ja nopeasti. Tilausvahvistuskin oli postilootassa ennen kuin ehti kissaa hönkäistä. Nyt vain odottelen SIM-kortin kolahdusta postilaatikkoomme.

Vaan kyllä mielikuvilla on iso osa aina meikäläisen ostotapahtumissa. Suhtauduin alunperinkin firmaan X hieman nurjamielisesti, sillä olen saanut taistella kanssaan aikaisemmin muissa yhteyksissä. Y puolestaan on muissa yhteyksissä palvellut minua aina hyvin ja ripeästi jo usean vuoden ajan. 
Nyt syystä tai toisesta halusin kuitenkin antaa X:lle vielä mahdollisuuden, vaan tämä kämmi kyllä taisi pitää huolen siitä, että kolmatta mahdollisuutta ei tule... Katsotaan nyt, vastaavatko edes palautteeseeni Syytä olisi elleivät haluaa lisää palautetta. ;)

2 kommenttia:

  1. X on varmaan Elisa ja Y saunalahti tai päinvastoin. Mulla on nyt skulannut Saunalahden kaa netti tosi hyvin ja puhliittymä on DNA, ja olen tyytyväinen. Muistan vielä pari vuotta sitten monet ei käsittäneet, ettei DNA ole pelkästään prepaid, selittely oli rankkaa. Elisasta kun pääsin lopulta irti, olen ollut mielissäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Melkein meni oikein. :) Y on tosiaan Saunalahti, mutta X DNA. Tai oikeamminkin DNA-WELHO. Olen siis aiemmin tapellut Welhon asiakaspalvelun kanssa, mutta meno on periytynyt näköjään DNA:lle omistajanvaihdoksen myötä.

      Mutta nyt kun muistutit, niin JOOOOO!!! Elisan asiakaspalvelu... Yhdelle kaverille piti joskus asennella Elisan nettiyhteyttä. Jouduttiin soittamaan asiakaspalveluun ja odotettuamme 45 minuuttia ei kukaan vieläkään vastannut. Kaverilta paloi käpy (multa kans) ja operaattori meni vaihtoon aika nopeesti.

      Saunalahden nettiliittymä on ollu mulla varmaan melkein kymmenen vuotta ja se on kyllä hyvä. Muutaman kerran on ollu jotain mysteerikatkoja, mutta ne on todella nopeasti korjattu kun on soittanut asiakaspalveluun.

      Poista