perjantai 3. elokuuta 2012

Nyt meni hermo

nimittäin Siipalta! Juu, vetäkää ruksi seinään, tällaista ei kuitenkaan kovin usein tapahdu.

Olimme juuri kotiutuneet hikilenkiltä, minä sauvaillen ja Siippa juosten. Istuin alakerrassa vettä särpien ja odotellen suihkuvuoroani, sillä kohteliaasti annoin Siipan mennä ensin, jotta voi sitten ryhtyä iltapalan laittoon sillä välin kun minä olen suihkussa.

Siinä hikeä pyyhkiessä ja vettä särpiessä näin kun Puutarhatonttu koirineen (kuinkas muuten) pyyhkäisivät varastokopperolleen. Koira luonnollisestikin oli taas irti. Siippa tuli sopivasti alakertaan päästäkseen todistamaan kanssani sitä, kuinka se tontun piski pokkana nosti koipea lasten leikkipaikalla olevaan keinueläimeen. Taas. Sillä lailla, hienoa...

Tuumasin vaan, että "voi vittu tota äijää, mä en enää jaksa" ja lähdin suihkuun.

Päästyäni pesuhuoneen puolelle oli kuulevinani pihan oven käyvän. Arvelin, että Siippa vain avasi hieman ovea tuulettaakseen.

Vaan väärässä olin. Kun tulin takaisin alakertaan, kertoi Siippa että olin missannut hyvän show'n.
Koira oli keinueläimen lisäksi tullut kuseksimaan naapurimme aidan pieleen ja kun Siippa oli pyyhkäissyt pihalle, oli se pikkurakki tullut porttimme taakse kärkkymään. Siippa oli ärjäissyt Tontulle, että ottaisi koiransa kiinni, mutta mitään ei tapahtunut. Äijä varmasti kuuli, mutta eväkään ei heilahtanut. Niinpä Siippa singahti ukon varastokopille keskustelemaan. Keskustelun kulusta sanottakoon, että Puutarhatontun mielestä Siippa vainoaa häntä ja Siippa puuttuu ihan epäolennaisiin pikkuseikkoihin. Niin ja kaikkien muiden mielestä se on ihan okei, että hänen koiransa juoksee irrallaan ja kusee milloin minnekin. Kun Siippa oli tiedustellut, että "ootsä vähän tyhmä, vai?", meni Tontulla pasmat sekaisin.

Vittu, mikä äijä, oikeesti! Jos olisimme yhtä rikkaita kuin olemme köyhiä, muuttaisimme tällä siunaamalla sekunnilla helvettiin täältä. Olkoonkin, että kaikki muut naapurit ovat ihan ookoo.
Päätimme kuitenkin antaa herralle järjestyslaista sen kohdassa, jossa kerrotaan koirakurista, ja alleviivaten avainkohdat. Se on aika yksiselitteinen ja luulisi tyhmemmänkin tajuavan. Vaan tosin tästä tapauksesta ei ole mitään takeita, luultavasti se ei tajua mitään.

Vittu. Onneksi voi ottaa edes punkkua. Palkitsen itseni kun kävin rääkkäämässä itseäni. 

JälkiJuttu:
Sauvominen meni ihan hyvin tänään(kin), mutta sateinen ilma sai homman tuntumaan kovin raskaalta. Hetken jo luulin, että kunto on huonontunut edellispäivästä... Mutta ei kai sentään.
Minireppu selässä toimi oikein hyvin. Oli välihuikkaa ja naamanpyyhintäpaperia. :)

4 kommenttia:

  1. *tuuletusta, hihkuntaa* Sulla on niin täydellinen mies ! Just noin pitääkin tehdä ! Kerro terkut, että yks pirun kriittinen akka (minä :D) antoi täydet pisteet loistosuorituksesta ja palkitse sä se nyt sitten toisella tavalla (ymmärtänet mitä mä...).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä mä jo ylistelin ihan suusanallisesti. Muu palkinto tulee sitten myöhemmin. ;)
      Olin silleen salaa ja hiljaisesti HYVIN ylpeä. Ja toisaalta tyytyväinen, että en ollu itse selän takana kiekumassa. Luulen, että jos jotain meni perille, niin se meni paremmin näin. Vaikka luultavasti mitään ei menny perille. On vaan sitä mieltä, että me rajoitetaan sen koiran oikeutta elää elämää... hohhoi...

      Poista
  2. No just tollaset tontut voisivat muuttaa sinne, missä päivä ei paista - pois toisten silmistä kusineen. Jotkut ne eivät vaan opi, vaan elävät kuin maailmassa ei muita olisikaan kuin se oma napa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nimenomaan. Vaikka yli puoli vuorokautta on kulunut, niin ei ole vitutus vieläkään laantunut. Onneksi tukea ja kannatusta on tullut ainakin seinänaapurista.
      Se äijä ei todellakaan osaa ajatella mitään muuta kuin omaa persettään. Ja perustelee, että kusi ei haittaa kun se on pieni koira! Mä olin ihan et what the f***??!! Onneks en ollu ite siinä, oisin varmaan lyöny...

      Poista