tiistai 6. toukokuuta 2014

Kriitikot

Kun nyt sille paljastelun linjalle lähdettiin, niin paljastellaan lisää, mutta vain sanallisesti tällä kertaa.

Olen kauan aina ollut intohimoinen "suihkulaulaja" eli laulan mielelläni silloin kun olen yksin ilman yleisöä. Karaokeen kaiken kansan eteen minua ei saisi millään uhkauksella tai kiristämisellä tai edes kotisohvan eteen jos on yleisöä.
Noh, nyt kun olen päivät yksikseni, on tarjoutunut hyvä tilaisuus tämän(kin) harrastuksen toteuttamiseen.

Sanotaan, että koirasi ei koskaan kritisoi sinua vaan hyväksyy sinut aina sellaisena kuin olet. Ei pidä paikkaansa, ainakaan musiikin osalta.
Olen havainnoinut kaikista elämäni koirista, että toiset ovat musikaalisia, toiset eivät ja toisia ei voisi vähempää kiinnostaa. Esimerkkinä mainittakoon elämäni ensimmäinen oma koira, pystykorvan ja porokoiran risteytys, jonka silmissä oli kaikki maailman viisaus ja kepposet samaan aikaan. Se koira rakasti musiikkia, mutta vain hyvin soitettua musiikkia. Nokkahuilu ei tehnyt vaikutusta. Veljeni soitti tuolloin klarinettia ja kun soitin kaivettiin esiin harjoittelua varten, asettui koira torven alle onnellisen näköisenä makaamaan. Vaan jos homma ei mennytkään niinkuin Strömsössä ja tuli enemmänkin soraääniä (tiedättehän että klarinetista saa todella pahan äänen ulos helposti), lähti koira toiseen huoneeseen murjottamaan.

Entäs sitten nämä nykyiset rekut. Empiiriset tutkimukseni osoittavat, että näköjään kaikki kolme ovat erilaisia keskenään. Juniori ei korvaansa lotkauta, vaikka minkälaista raakkunaa suustani päästelen. PP vaikuttaa kovin hämmentyneeltä ja tänäänkin sen tuijotti minua varmaan minuutin kunnes päätti poistua takavasemmalle. Kiitti... VV puolestaan tietää ilmeisesti, että emännälle tulee vuodattaa ihailua ja varauksetonta fanitusta päätelleen siitä, miten se katselee minua silmät puoliksi kiinni jostain nojatuolin pohjalta minun jollottaessani yksikseni. Saattaa jopa osallistua lauluun jos sävelkorkeus ja -laji ovat oikeat.

Että kyllä ne vaan kritisoivat ihmisiään, lemmikit. Joskus kritiikki on vain kovin huomaamatonta. ;)

14 kommenttia:

  1. Valvoja tietää mistä kana pissii. Älykäs otus, näemmä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä on, ja tietää koska kannattaa teeskennellä vähän tyhmempää. ;)

      Poista
  2. Meillä koira ei laulustani ole millänsäkään, mutta pianonsoittoani se kyllä kommentoi niillä kuuluisilla isoilla kirjaimilla... Ei siksi, auliisti kyllä myönnän osaavani tuhat kertaa paremmin laulaa kuin soittaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piano osuu johonkin sopivaan hermoon sillä. :)

      Poista
  3. Minä en uskalla riskeerata laulullani edes siilejä:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Silleen hiljaa ja sisäänpäin jos laulaisit? ;)

      Poista
  4. Tehän voisitte perustaa duon sen sua ymmärtävän haukun kanssa???
    Myönnän kuuluvani samaan salalaulajakastiin. Tosin, mä laulan vain ja ainoastaan autossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmm... Pitäis ensin selvittää, että mitkä laulut sen saavat osallistumaan, siis muutkin kuin Aikuinen nainen. :D
      Ehkä me kehittelemmme tätä vielä...

      Poista
  5. Nyt ei muuta kuin tili SoundCloudiin ja laulut sinne, Radio Jurtta lupaa promottaa täysillä ja laittaa jakoon kaiken materiaalin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. O-ou... Not in a million years...
      Minusta ei tulisi esiintyvää taiteilijaa juuri siksi, että kuolisin jos pitäisi mennä julkisesti jotain laulaa luikauttamaan. :-|

      Poista
  6. Viksu kaveri se VV. Itse laulaa kajotan autossa (yksin) jos radiosta tulee jotain oikein innoittavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, autossa hoilaaminen on ihan klassista kamaa. Etenkin jos alkaa uni painaa silmäluomia...

      Poista
  7. Meillä ei kissat ole moksiskaan musiikista. Mies (ihmislajin edustaja) sen sijaan on ilmeisen epämusikaalinen, koska kieltää minua laulamasta läsnäollessaan. Ja minä sentään laulan kuorossa enkä edes ole saanut potkuja sieltä, toisin kuin taannoin eräs rouvashenkilö, joka EI osannut laulaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä minä kiellän miestä laulamasta. ;)
      Teidän tapauksessanne miehelläsi ei selvästikään ole MITÄÄN perusteita kieltää sinua laulamasta. Onhan todistusaineistona tuo kuoro. :)

      Poista